geng conaa

tweet tweet

Nuffnang

Sunday, September 25, 2011

Kerana cinta sememangnya begitu


duhai kasih...

kenapa Allah memilih aku untuk mencintai kamu?
kenapa Allah mencampakkan rasa cinta yang luar biasa dalam hatiku untuk kamu?
kenapa Allah tetap meyakinkan hati aku untuk terus menunggu kamu?
kenapa Allah memberi aku kesabaran untuk aku menerima setiap kesalahan yang telah kau lakukan?
kenapa Allah tidak membiarkan aku terus berlalu dan mendapatkan cinta lain?


Semua terjawab dengan hanya 1 jawapan...
"Kerana Allah Pemilik segala Cinta  di dunia dan Dia adalah Pengatur jalan hidup kita..."


duhai kasih...

aku disini akan tetap bertahan,
selagi Allah mengizinkan aku untuk terus mencintai kamu,
walau hati seringkali sakit dan terluka,
aku akan tetap menghargai setiap apa yang berlaku,
kerana cinta sememangnya begitu...

tapi nanti suatu detik,
bila hati ini telah dimiliki cinta lain,
bila jalan kita tidak lagi sehaluan dan seiring,
dan apabila Allah tidak lagi mengizinkan aku untuk mencintai kamu,

hanya ini yang mampu ku ucapkan...

duhai kasih ku, 
yang dulu pernah bertakhta dihati yang tulus ini...

"Ketika cinta itu masih ada,
maka hargailah ia,
kerana jika cinta itu telah pergi,
ia sama sekali tidak akan pernah berpaling lagi..."




Copyright © 2011
~Layna~


12:53am 
12/8/2011
12 Ramadhan 1432

No comments:

Post a Comment